Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 22 de maig de 2019 per la qual es regula el funcionament dels serveis d’orientació educativa, social i professional de les Illes Balears.
Aquesta Ordre, d'acord amb l'article 38 del Decret 39/2011, preveu regular els serveis d'orientació educativa, social i professional i estableix com a novetats pel que fa a l'estructura actual:
1r. La reordenació dels serveis d’orientació educativa, que s’han de
coordinar tant en els aspectes administratius com en els tècnics des de
la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa.
2r. L’organització, a l’educació infantil, dels equips d’atenció
primerenca (EAP); als centres d’educació infantil i primària, de les
unitats d’orientació educativa i psicopedagògica (UOEP), i a la resta
d’ensenyaments (IES, CEPA i de règim especial), dels professionals dels
serveis d’orientació educativa que s’han d’organitzar com a departaments
d’orientació (DO).
3r. La creació d’equips especialitzats d’alta intensitat d’intervenció
educativa per a l’atenció a alumnes amb necessitats específiques de
suport educatiu, que intervenen des de l’educació infantil, fins a
finalitzar l’educació obligatòria, i postobligatòria en centres
sostinguts amb fons públics, els quals depenen orgànicament i
tècnicament de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa.
S’han de constituir els equips següents:
1. Equip d’Altes Capacitats Intel·lectuals (EACI).
2. Equip d’Alteració del Comportament (EAC).
3. Equip per a l’Avaluació i Intervenció de les Dificultats Socials i de la Comunicació i dels
Trastorns del Neurodesenvolupament (EADISOC).
4. Equip per a la Intervenció amb l’Alumnat amb Dificultats Visuals (EADIVI).
5. Equip de Comunicació, Llenguatge i Aprenentatge (ECLA).
6. Altres equips que la Conselleria d’Educació i Universitat consideri.
Article 9
Concepte i estructura
Concepte i estructura
S’entenen per serveis d’orientació educativa els integrats per professionals de l’àmbit educatiu, els quals s’organitzen en:
a) Equips d’atenció primerenca (EAP), que atenen alumnes de primer i segon cicle d’educació infantil, o de segon cicle d’educació infantil en aquells centres que només disposin d’aquesta etapa.
b) Unitats d’orientació educativa i psicopedagògica (UOEP), en els centres educatius d’infantil i primària, que és l’òrgan que integra el servei d’orientació a la plantilla orgànica del centre i és responsable de garantir la intervenció educativa, psicopedagògica i social de l’alumnat.
c) Equips d’orientació educativa i psicopedagògica (EOEP), que són els serveis d’orientació educatius, psicopedagògics i socials externs als centres educatius que han d’atendre a educació infantil i primària .
d) Departaments d’orientació (DO) educativa, social i professional als centres d’educació secundària i als centres d’educació de persones adultes.
e) Equips especialitzats (EE) per a l’assessorament dels centres educatius respecte de l’atenció als alumnes que, per l’especificitat de les seves necessitats, requereixen una intervenció d’alta intensitat i que actuen en l'àmbit de tots els centres educatius de les Illes Balears.
BOIB nº 70:
http://www.caib.es/eboibfront/pdf/ca/2019/70/1034854
AOIB
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada