dissabte, 20 de desembre del 2025

PRIMER CICLE D'EDUCACIÓ INFANTIL

La Conselleria d'Educació i Universitats darrerament està dinamitant l'Etapa del Primer Cicle d'Educació Infantil (0-3):

  • Retiren la parella educativa als centres públics (CEIP i EEI), del Primer Cicle d'Educació Infantil 0-3 (Manca la REVISIÓ URGENT del Decret pel qual s'estableixen els requisits Mínims dels Centres del Primer Cicle d'Educació Infantil). 
https://drive.google.com/file/d/1Ei2c9jogd2KdD6shzBlhEeKccZVykQq5/view?usp=sharing
  • Publiquen un esborrany de Menjador pel Primer Cicle d'Educació Infantil 0-3. Que afavoreix greument la desprotecció dels infants.
  • Publiquen un esborrany d'instruccions de nous horaris pels EAP. Afecta greument al Model Pedagògic dels EAPs i a la feina interdisciplinar.

Ordre 4/2023:

Acord Marc 2023-2027, s'aprova la reducció d'horari a 35 hores, però no fa referència a l'Organització i Funcionament dels EAPs:

Què està passant a l'Etapa 0-3?
Qui són els responsables?
El Conseller d'Educació i Universitats.
La Directora General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa.
La Directora General de l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància.
El Cap del Servei d'Inclusió per a la Comunitat Educativa (SICE). 

NOTICIES:
Parella Educativa:

Resposta de la Conselleria d'Educació i Universitats a les 2000 signatures recollides pel Grup d'Educadores i el STEI:

Menjador:


EAPs:

En risc el MODEL PEDAGÒGIC DELS EAPs:


ADHESIONS ALS EAPS DE LES ILLES BALEARS:
Fundació Nemo
CCOO
AOIB (Associació d'Orientadors-es de les Illes Balears)
ACPO (Associació Catalana de Psicopedagogia i Orientació)
AAP (Asociación Aragonesa de Psicopedagogia).
APOEMUR (Asociación de Profesionales de la Orientación Educativa de Murcia).
APSIDE (Asociación de Psicopedagogía de Euskadi-Euskadiko Psikopedagogi Elkartea).

Estem pendents de més adhesions.
 
OPINIONS:

Iñaki Monge Ganuzas:

"Una vegada més, una Conselleria d’educació que proposa normes sense tenir en compte els infants, les seves famílies i sense escoltar els professionals que, des de fa anys, estan duent a terme un model d’intervenció reflexionat, centrat en el desenvolupament de l’infant i amb resultats contrastats. Unes instruccions que dificulten l’aplicació pràctica d’aquest model i que sembla que desconfiïn de la professionalitat dels membres dels EAP alhora que retallen l’autonomia necessària per a organitzar i dur a terme la tasca encomanada en les millors condicions."




AOIB