Estudi Internacional del progrés
en comprensió lectora, matemàtiques i ciències.
L’organisme internacional “International
Association for the Evaluation of Educational Achievement” (IEA), va publicar
dia 11 de desembre l’estudi de les competències en Lectura dels alumnes de 4r
de Primària: 48 països en Lectura, i 63 en Matemàtiques i Ciències. Són unes
proves similars a les de PISA, només que PISA avalua els alumnes de 15 anys i
la realitza l’OCDE.
El informe espanyol s’ha
organitzat en 2 volums. En un primer, realitzat per l’INEE, s’inclouen els
resultats més destacats, en comparació amb la mitjana de l’OCDE i l’UE
principalment. S’estudien factors del context social, econòmic i cultural, i
aspectes relacionats amb els alumnes i les seves famílies, els docents i les
escoles. El segon volum inclou els capítols realitzats per 6 grups d’investigació
externs que profunditzen en l’anàlisi dels resultats, centrats en alguns
aspectes concrets.
Veure informe espanyol: http://www.mecd.gob.es/inee/PIRLS-TIMSS.html
Les conclusions no tenen desperdici.
AOIB
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada