dimecres, 24 de gener de 2018

ESTUDI DE LA FUNDACIÓ JAUME BOFILL

L'estudi, l'últim dels elaborats per la Fundació Jaume Bofill, organització especialitzada en l'anàlisi del sistema educatiu, insta a "abordar amb urgència una reforma de l'educació secundària obligatòria a Catalunya", com a clau per evitar que "cada any diversos milers d'estudiants es quedin pel camí", ha indicat aquest dimarts, en la presentació de l'informe, el director de la Bofill, Ismael Palacín.

Contra l'agrupament per nivells

Aquesta és una de les actuacions que la Fundació Jaume Bofill proposa a partir dels resultats d'una recerca de la sociòloga de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Aina Tarabini. El seu estudi «L'escola no és per a tu: el rol dels centres educatius en l´abandonament escolar» assenyala el disseny del sistema educatiu, les característiques dels centres i dinàmiques escolars com l´agrupament d´alumnat per nivells com a factors determinants perquè alguns joves desisteixin de continuar estudiant. Sobre això, alerta que són un motiu de risc perquè ni tan sols acabin l´Educació Secundària Obligatòria (ESO).


"I el més preocupant", ha subratllat Tarabini, "és que el fracàs castiga de forma particular els estudiants procedents de les classes socials més baixes i, en particular, aquells que van a instituts amb una gran segregació escolar". Per això, segons ha dit la investigadora social de la UAB, "es fa necessari combatre els guetos escolars per posar fi a l'abandonament prematur". 
Video:

Fonts d'informació:

AOIB